flem-oman.reismee.nl

Jebel sham

Twee dagen doorgebracht op 2000m hoogte in het gebergte van Jebel Sham. De weg erheen was enkel mogelijk met een 4x4. Het is een grote canyon met woestijn allures dwz. heel warm overdag. We verbleven er in het Sunrise Resort. Een soort Centerpark (modele reduit) met tenten en bungalos. Heel leuk, prachtige uitzichten,kampvuurtje voor de deur elke avond, puur genot. Overdag hebben we ons gewaagd aan een wandeling langs de flanken van de canyon, inclusief diepe afgronden naast ons wandelpad. Toch zijn we weer een ervaring rijker.

Op de weg daarheen hebben wede Al Hoota caves willen bezoeken, maar dezewaren voor de verandering toe. Onze ontgoocheling werd gecompenseerd door een lieve Omani (Rachid)die ons spontaan heeft uitgenodigd voor de thee bij hem thuis. Lieve ontvangst met fruit, koffie,dadels en thee.

We zijn nu terug in Muscat aangekomen waar we onze wagen terug zullen geven en ons klaar maken voor een busreis terug naar Dubai morgen vroeg om 6uur.

P.S: voor diegenen die zoeken naar fotos, ze zijn natuurlijk te vinden in de folder 'Oman'.

De Kempeneers

Ook wij hebben natuurlijk uw parcours en avonturen bij de 'baarde-en snorremannen" aandachtig gevolgd. Plezierig om zo, ook dankzij de mooie foto's, mentaal mee te reizen. Betekent jullie terugreis nr Dubai dat het einde al in zicht is ? Oh Dear ... if so, geniet maar extra goed van de laatste uurtjes ! We plannen wschl. een week Jordanië in oktober. Have a safe trîp back, A & P.