flem-oman.reismee.nl

Dubai

Ons vertrek uit Brussel begon reeds sterk: dankzij een hardnekkige mist boven Brussel werd de luchthaven een tijd gesloten. Meer dan een uur later zaten we eindelijk in de lucht. Net op tijd om juist nog onze connectie in Zurich te kunnen halen. Vlucht was heel gezellig en rustig. Aangekomen in Dubai hebben ze de metro genmen tot aan ons hotel. We kregen er een eerste kennismaking met een fris avondbriesje van 36C en heel vochtig. Bij aankomst wouden ze een fris biertje drinken maar de hotel manager wist ons meteen te vertellen:' sorry Sir, but this is a dry hotel'. We wisten meteen dat ze de Ramadan ernstig namen.

1e dag: bezoek Dubai. Dus weer de metro ingedoken om eerst de tempel van Arnaud te bezoeken (Burj Al Arab), daarna een kijkjegaan nemen naar die zotte shopping mall met skipiste. Het verschil in temperatuur tussen buiten en op de skipisteburg was maar een slordige 45 graden. Vlug even langs het oude stadsgedeelteen daarna richting Top van de Burj Dubai (hoogste gebouw ter wereld) om de zon te zien ondergaan over Dubai. .... een sterk begin van een hopelijk mooie reis...