flem-oman.reismee.nl

Muscat

Deze morgen zijn we voor het ontbijtde moskee van Sultan Kabous gaan bezoeken. Prachtig gebouw met het grootste tapijt van de wereld en een impressionante luster.

Vandaag was een dag van 'back to reality'.We hebben nog tot 12u genoten van Chedi, maar uiteindelijk stond de taxi wel daar om ons weg te voeren. De overgang van Chedi hotel naar het Ibis hotel was een beetje brutaal, maar dit hotel is heel correct.

We hebben een siesta gedaan tot 16u want alles is toch tot dan gesloten. Eerst naar het busstation om onze tickets voor de terugreis naar Dubai te kopen en daarna naar het Oude Muscat gereden. Het paleis van de Sultan gaan bekijken, een wandeling langs de lokale 'promenade des Anglais', kort bezoekje aan de souks,....stonden op het programma. We hebben ook van dichtbij de rush van zonsondergang gezien: iedereen bestormde de restaurantjes om snel iets onder de kiezen te krijgen na een dagje vasten, Tien minuten daarna was het restaurant weer leeg en gingen de winkels allemaal open.

We gaan vandaag eens vroeg slapen want morgen vertrekken we naar het zuiden richting schildpadden.

Ik geef nog snel enkele uitspraken mee:

Arnaud: 'ik ben volledig akkoord met mezelf'

Henry: 'one Chedi a day keeps the doctor away'