flem-oman.reismee.nl

Sur

Vertrek uit Muscat verliep niet meteen zoals gepland. Niettegenstaande de diverse mails, reservaties, herbevestiging en een mail van de renting company deze week, zeggende dat ze zich verheugden met onze komt, toch bleek het kantoor die daggesloten te zijn. Dan maar snel een taxi genomen naar de luchthaven om daar, na veel papierwerk onze Nissan Patfinder in ontvangst te nemen. De rit naar het zuiden verliep vlot met af en toe een tussenstop. Eerst een kijkje genomen naar de Bimmah Sinkhole (zie foto) en natuurlijk ook gezwommen, daarna een korte stop in Qalhat (oude ruines van een stad en mausoleum) om dan op tijd aan te komen in Ras Al Hadd in onze rustieke Turtle Beach Resort. Zeg maar een huttenkamp aan zee. Vlug nog een plonske gedaan en dan aangeschoven aan het buffet. Om 20:30u zijn ze dan vertrokken naar het echte reservaat voor een begeleid bezoek van het strand waar waterschildpadden eieren komen leggen. In groepjes van 12a15 pers zijnwe dit wonderlijke schouwspel gaan bekijken. Enkele kleine kinderen maakten wel te veel lawaai hetgeen iedereen stoorde (schildpadden incluis).

Vandaag (18/08) zijn we op uitstap getrokken naar Wadi Shab. Dit is (een monding van) een rivier doorheen een canyon. Indien je ver genoeg stroom opwaarts gaat, dan kan je doorheen een spelonk zwemmen om aan de andere kant een mooie waterval te zien.Gezien de warmte was dit uitstapje geen lachertje. We hebben dan ook veel water gedronken en in water gezwommen. Achteraf natuurlijk was het zeker de moeite waard. Vanavond blijven we rustig in onze turtle beach resort en gaan we vroeg naar bed.

Uispraak van de dag (Henry): in Brussel houden ze oude madammekes binnen bij 30C omdat het te warm is, in Oman houden ze oude madammekes binnen bij 30C omdat het te koud is...